موفقیت

موفقیت

چاپ نجفی
موفقیت

موفقیت

چاپ نجفی

۶ نکته که کارآفرینان باید راجع به فروش بدانند



John Jantsch به تازگی کتابی را در حوزه بازاریابی و مدیریت استراتژیک منتشر کرده است که Duct Tape Selling نام دارد. John در آخرین مصاحبه خود با اشاره به بخش‌هایی در کتاب به این سؤال پاسخ می‌دهد که دانستن چه نکاتی درباره فروش برای کارآفرینان حیاتی است؟






























۱) اگر صاحب کسب‌وکار هستید روی فروش تمرکز کنید
کارآفرینان گاهی اوقات به خود به‌عنوان مدیر و مخترع نگاه می‌کنند، این در حالی است که تنها روش رشد یک کسب‌وکار، فروش بینش، فروش نمونه‌های اولیه، فروش محصول یا فروش هر چیز دیگری است.


۲) انتظار بیش از حد به بدی کم بودن انتظارهاست
برخی از کارآفرینان تصور می‌کنند که اگر افراد بیشتری را جذب سیستم خود کنند موفق‌تر هستند ولی این اشتباه بزرگی است. چرا که شرکت‌های بزرگ برای تجارت‌های بزرگ هستند و یک کارآفرین تازه‌کار باید استارت آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر را هدف قرار بدهد.


۳) متوجه دلیل واقعی خرید مشتریان‌تان بشوید
کارآفرینان ممکن است در این تله گیر بیافتند که تصور کنند مشتریان‌شان به خاطر نبوغ آن‌هاست که از آن‌ها خریداری می‌کنند در حالی که این موضوع دلیل معمولی‌تری دارد. ممکن است فقط به این خاطر باشد که شما سر موقع تلفن‌های خود را جواب می‌دهید.


۴) پیام فروش خود را تا ۸ کلمه کاهش دهید

زمانی که متوجه شدید چرا مشتریان شما از شما خرید می‌کنند، در جمله‌ای با هشت کلمه یا کمتر آن را خلاصه‌سازی کنید. مثلا به جای این‌که بنویسد: ما از آخرین تکنولوژی‌های موجود که از WEB 3.0 بهره می‌برند استفاده می‌کنیم تا بر روی بستر محاسبات ابری ارتباط دقیقی با شما داشته باشیم، بنویسد: ما فورا با شما تماس می‌گیریم.

پیام کوتاه سه ویژگی خوب دارد: اول این‌که به راحتی در یاد باقی می‌ماند، دوم این‌که دلیل اصلی خرید مشتریان از شما را نشان می‌دهد و در نهایت این‌که رقبا شروع به تقلید کردن از شما می‌کنند.


۵) همان‌طور که حرف می‌زنید، بنویسید

افزون بر پیام بازاریابی، در زمان ارتباط با مشتری لازم نیست که نویسندگی کنید. به جای این کار همان‌طور که حرف می‌زنید، بنویسید. می‌توانید از سیستم‌های تبدیل صدا به نوشته استفاده کنید.


۶) قبل از فروش ارتباط برقرار کنید
زمانی که مشتری اولین ارتباط را با شما برقرار می‌کند اگر مستقیما به سمت فروش بروید، احساسات خرید او تخریب می‌شود. نکته شبکه‌های اجتماعی این‌جاست که با مشتری‌های بالقوه مدتی بسیار قبل از این‌که بدانند چیزی را که شما می‌فروشید نیاز دارند، با آن‌ها ارتباط برقرار کرده باشید.